Vragen en antwoorden over garantie,
Levering, Betaling & Intrekking
Hoe zit het met de garantie ?
Als particuliere consument krijgt u uiteraard 2 jaar garantie. De eenheden zijn eigenlijk zeer ongevoelig ! Mocht er zich toch een klacht voordoen, dan kunnen wij u de volgende procedure garanderen voor alle toestellen tot 35 kg
U meldt ons een defect en wij sturen u onmiddellijk een voorafbetaalde pakketzegel toe waarmee u het defecte toestel -gratis- naar ons kunt terugsturen. Wij controleren het defect bij ons en sturen uw gerepareerde apparaat vervolgens naar u terug!
Welke service biedt u na de garantieperiode?
In principe bieden wij dezelfde service als tijdens de garantieperiode, maar wij controleren altijd de staat en de ouderdom van het apparaat en bepalen dan welk deel van de reparatiekosten u moetdragen !
Kan ik het toestel terugsturenals ik er niet tevreden over ben ?
Wij houden ons aan de wettelijke voorschriften en het herroepingsrechtvan 14 dagen !
Dit herroepingsrecht van 14 dagen is bedoeld om de aankoop op gelijke voet te stellen met een aankoop in een winkel. Maar niet de aankoop op proef en het actieve gebruik gedurende deze tijd. Verder verzoeken wij u onze Algemene Voorwaarden in acht te nemen! Dank u voor uw begrip.
Hoe lang zou het duren om uw item te kopen...... Levertijd?
De levertijd voor alle apparaten tot 35 kg bedraagt ca. 2 werkdagen binnen Duitsland en wij verzenden uiterlijk op de dag nadat het geld op onze rekening is bijgeschreven ! (Meestal hebt u het toestel reeds ca. 3-4 werkdagen na de aankoop in uw bezit, op voorwaarde dat ook onmiddellijk een bankoverschrijving heeft plaatsgevonden)
Als u op rekening betaalt (plus 3% kosten voor de kredietcontrole), verzenden wij natuurlijk direct!
Wat is de snelste manier om de eenheid te krijgen ? (Het is zeer dringend !?)
Wij kunnen u het volgende aanbod doen voor onmiddellijke levering
U maakt het totaalbedrag over en faxt of mailt ons een bevestiging van de overschrijving (schermafdruk of overschrijvingsbewijs). Op basis van dit ontvangstbewijs zullen wij dan onmiddellijk de verzending in gang zetten!
Waarom rekenen jullie 3% kosten voor de kredietcontrole bij betaling per factuur en 1,9% Paypal kosten bij betaling per Paypal?
Onze strategie is erop gericht de consument de best mogelijke prijs te bieden. Dit is voor ons alleen mogelijk als wij zoveel mogelijk administratieve stappen en extra moeite en kosten achterwege laten !!! Natuurlijk zijn er concurrenten die deze kosten niet apart vermelden, maar wij zijn er zeker van dat hun prijzen niet zo strak berekend zijn als de onze en dat elke consument daar ook deze vergoeding betaalt, ongeacht of hij vooraf betaalt of niet!
Regelmatige enquêtes onder onze klanten bevestigen onze strategie om de prijs in deze vorm zo laag mogelijk te houden en deze als optie aan te bieden aan mensen met speciale betalingsbehoeften, maar deze klanten de werkelijk gemaakte kosten in rekening te brengen. Het is zeker de vraag of het strategisch niet beter zou zijn om in het algemeen een hogere prijs aan te bieden voor alle produkten en dan een korting (korting in contanten) van 3% of 1,9% toe te kennen in het betalingsproces aan degenen die vooruitbetalen.
Ons bedrijf is voorstander van eerlijke en open prijzen en elke klant kan uiteraard kiezen welke optie hij al dan niet wenst te nemen. Dit heeft ons de afgelopen jaren veel trouwe klanten opgeleverd !!!
Overigens bedraagt volgens de statistieken van de Kamer van Koophandel en Fabrieken het risico van wanbetaling bij betaling op rekening ongeveer 10% voor de verkoper, maar slechts ongeveer 0,3% voor de koper - dat hij zijn goederen niet zal ontvangen.
Kan ik het apparaat ook direct bij u bekijken/afhalen?
U bent van harte welkom om de unit persoonlijk te komen bekijken/afhalen. Als u wilt, krijgt u ook een instructie!
Aangezien wij geen winkel hebben, verzoeken wij u vooraf een afspraak te maken op het nummer +49-6106-284230
Onze kantooruren zijn van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:30 uur.
U kunt ter plaatse contant of met VISA/MASTERCARD of AMERICAN EXPRESS kaarten betalen.
Heb je een machine om uit te proberen?
Helaas kunnen wij u geen testtoestel/leenapparaat ter beschikking stellen - u moet begrijpen dat de inspanning onze toch al zeer krap berekende prijs niet zou rechtvaardigen.
(De testmogelijkheid is helaas alleen mogelijk via de geselecteerde gespecialiseerde handel met een detailwinkel)
Welke betalingsmogelijkheden zijn er ?
Wij bieden momenteel creditcards (VISA/MASTER/AMEX), overschrijving op onze bankrekening zonder toeslag als betaalmethoden via onze homepage. U bent ook welkom om gemakkelijk op rekening te betalen (dan kunt u binnen 14 dagen per bankoverschrijving betalen), echter, net als bij betaling via Paypal, zullen er extra kosten van toepassing zijn. Deze zijn als volgt: Plus 3% voor betaling per factuur (credit check) en plus 1,9% voor Paypal(Paypal kosten)!
Hoe ziet het eruit als je op rekening bestelt voor een openbare instelling ?
Als openbare instelling (stad, school, enz.) bent u welkom om bijons op rekening te kopenzonder extra kosten !
Gelieve dit feit manueel in te vullen in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces in onze online shop, en wij zullen u dan NIET de getoonde kosten voor de kredietcontrole ten belope van 3% aanrekenen.
U kunt natuurlijk ook per e-mail, fax of brief bestellen.
Kan ik u een machtiging tot automatische incasso geven?
Om administratieve en wettelijke redenen is een domiciliëring bij ons helaas niet mogelijk ! Een van de belangrijkste redenen is dat een domiciliëring zelfs na maanden nog kan worden geannuleerd door de debiteur van de rekening. Een automatische incasso moet dus altijd als een "niet-bindende" betaling worden beschouwd ! In onze online winkel vindt u tal van alternatieve betaalmethoden.
Als ik u mijn BTW-nummer geef, levert u dan ook zonder BTW. (zuiver NET) binnen de EU ?
Wij maken graag een netto factuur op. Hiervoor vragen wij uw BTW nummer PLUS uw volledige bedrijfsadres !
Ter informatie: Wij moeten de goederen dan rechtstreeks naar uw UID-land verzenden. (Een afleveradres in Duitsland is dan uitgesloten)
De verzendingskosten zijn hiervan echter uitgesloten.
Hoe zit het met de terugbetaling van de Duitse BTW in geval van bewezen export ?
Wat uw verzoek om terugbetaling van de Duitse BTW bij uitvoer betreft, moeten wij u tot onze spijt meedelen dat dit in deze vorm niet met terugwerkende kracht mogelijk is wegens aanzienlijke boekhoudkundige inspanningen. Wij vragen om uw begrip.
Wat zijn de bankgegevens ?
Aktobis AG
Bank: Sparkasse Dieburg (Duitsland)
IBAN: DE67 5085 2651 0155 0135 35
SWIFT-BIC: HELADEF1DIE
Alleen voor overschrijvingen van een bank in Duitsland
Aktobis AG
Sparkasse Dieburg
Blz. 508 526 51
Ktn. 155013535
Wat is uw Paypal rekening?
Gelieve de volgende URL te gebruiken om ons geld te betalen via Paypal: https://paypal.me/aktobis
Hoe werkt de online winkel?
Stap 1
U kiest vrijblijvend artikelen uit ons assortiment.
Druk op de rode knop in de winkelwagen
Stap 2
- Druk op de rode knop Ga verder naar de kassa
Stap 3
- Vul uw gegevens in (alleen velden met een blauwe asterisk zijn verplicht)!!!
- Druk nu op de rode knop Bevestig
Stap 4
- Selecteer uw betalingsmethode
- Neem kennis van de algemene voorwaarden, het privacybeleid en het annuleringsbeleid en vink het vakje aan
- Druk op de rode knop Bestelling verzenden (kopen)
DONE
Mocht u ondanks deze gids toch nog moeilijkheden ondervinden, bel ons dan even op en wij helpen u graag verder of nemen uw bestelling telefonisch aan.
Status: 2019